niedziela, 29 sierpnia 2021

Część VI Edwin Plenzler & Jarosław Herberg

 





Edwin Plenzler

Uczestniczyłeś w warsztatach Zbigniewa Mlaka. Poproszę zatem o wyczerpującą recenzję.

 

Jarosław Herberg

Tak  raz byłem u Zbyszka na warsztatach , znam go też od innej strony mianowicie przez naszą ( moją i jego) wspólną znajomą :) , jest to człowiek godny polecenia , były kapelan wojskowy, uczestniczył na misjach w Afganistanie , były psycholog w więzieniu w Górlitz przez chyba 10 lat i teraz ma własny gabinet. Do Zbyszka "ciągnęło " mnie ciągle , dla mnie jego osobowość jest mega , coś w nim jest, nasze dusze rezonują na podobnych wibracjach.

 

Teraz do rzeczy , byłem 1 rok temu u niego na warsztatach w Przesiece - warsztat 3 dniowy  - dla mnie warsztat był bardzo wartościowy na dany moment , dowiedziałem sie wiele rzeczy o sobie i moim związku małżeńskim, 3 dni ćwiczeń i wieczorne rozmowy przy ognisku z innymi uczestnikami, na tamtą chwilę brakowało mi odpowiedzi na moje pytania związane z moim małżeństwem ( uzyskałem je dzięki wielu godzinnym rozmowom z moim kolegą , którego poznałem na tych warsztatach) w późniejszym czasie miałem wewnętrznie za złe Zbyszkowi że jakby to powiedzieć, że nie "ciągnął" dalej zaczętych procesów z warsztatów, ale potem to zrozumiałem że tak miało być , że miałem je przegadać z moim dobrym " nowym " kolegą. Tak wiec czytując słowa Zbyszka - " po coś to jest" :D - miejsce warsztatów , piękne, malownicze ( przesieka) cena - bardzo dobra ( jak dla mnie , na mój skromy portfel) , ( a byłem na kliku podobnych warsztatach i te były najtańsze ) , i teraz ostatnia sprawa pamiętaj że nie oczekujmy niczego a spodziewajmy się wszystkiego :D bo ja teraz uważam że z takim nastawieniem powinniśmy jechać na takie warsztaty, każdy z nas jest inny i potrzebuje innych rzeczy na dany moment, ja takie "wydarzenia" traktuje jak puzelki do mojej układanki zwanej życiem :D - każdy coś nam pokazuje. Mam ochotę i będę 1 raz do roku jeździł do niego na takie warsztaty choćby po to bo sam w przyszłości chce organizować takie "eventy" i po to aby się uczyć co mogę w przyszłości zaoferować swoim uczestnikom :) . Mam nadzieje że wyczerpująco odpowiedziałem na twoje pytanie.

 

Edwin Plenzler

Jeszcze nie. Czym sugerowałeś się wybierając warsztat u Zbyszka? Co znaczy, że jest godny polecenia? Ta mega osobowość - co konkretnie masz na myśli? Z przekonaniem najważniejsze, czego konkretnie dowiedziałeś się o sobie?

 

Jarosław Herberg

Wybierając warsztat u Zbyszka sugerowałem się jego wiedzą, którą posiada jako psycholog, jak już wspomniałem znałem go wcześniej  i miałem okazję z nim kilkukrotnie rozmawiać o sprawach duchowych aby zrozumieć lepiej otaczający nas świat ale również o rzeczach , które mnie intrygowały w moim życiu. Miałem momenty zawahania czy te warsztaty będą dla mnie pomocne i czy rozwiążą moje "problemy" bo akurat wtedy przechodziłem jeden z kryzysów w moim długoletnim małżeństwie. I z dzisiejszego punktu widzenia mogę je śmiało polecić każdej osobie - bo Zbyszek robi warsztaty dla mężczyzn jak i dla kobiet, i dla mnie były bardzo wartościowe, do tego stopnia, że postanowiłem, że przynajmniej raz do roku będę jeździł do Niego na takie spotkania. Na tych warsztatach dowiedziałem się wielu rzeczy o samym sobie np. .to iż każdy z nas ma przejściowe "problemy" w życiu i nie jesteśmy sami , musimy szukać pomocy wśród ludzi i nie ma się czego wstydzić, uważam, że my mężczyźni za bardzo zamykamy się sami w sobie na problemu które nas dotykają i nie chcemy się dzielić nimi ze świtem bo uważamy że to nie jest "męskie" a przez to rodzą się jeszcze głębsze traumy w naszym umyśle - ja tak miałem ze sobą i uważam że wielu mężczyzn tak ma. Świetnym przykładem takiego zachowania są kobiety, które spotykają się z przyjaciółkami w małym gronie i praktycznie na każdym takim spotkaniu rozmawiają one o sprawach sercowych , jak im się układa w związku i w ten sposób otrzymują wsparcie koleżanki. My faceci nie nauczyliśmy się jeszcze tego , bo uważam że wśród wielu panów panuje przekonanie że trzeba być twardym i nie pokazywać łez, ok to też jest prawda , ale nie wszyscy tak mają , nie będę dalej się rozpisywał na ten temat bo już wiele książek zostało napisane na te tematy.

Odpowiadając na kolejne twoje pytanie dlaczego, czy poleciłbym Zbyszka innym? Dlaczego jest mega osobowością ? TAK ! Ja śmiało mogę go polecieć wielu kobietom i mężczyznom ale również i jego żonę, która też jest psychologiem i nawet prowadzą wspólnie gabinet psychologiczny w Górlitz w Niemczech. Zbyszek jest byłym księdzem , i wyszedł ze tego "zawodu" bo sam przeszedł transformację po tym jak był w wojsku na misjach w Afganistanie i prawie tam stracił życie. Ula Jego żona też jest bardzo świadomą osobą i ma ogromną wiedze , prowadzi również warsztaty dla kobiet z duchowości i rozwoju osobistego. Czego jeszcze doświadczyłem na jego warsztatach ? Zaufałem sobie samemu. I śmiało mogę to powiedzieć, że zaufanie do samego siebie jest bardzo kluczową sprawą w wielu przypadkach, po prostu trzeba słuchać głosu swojej duszy. To ona nas prowadzi i ona nam podpowiada co jest dla nas dobre. Kolejną rzeczą jaką doświadczyłem było wyzbycie się strachu w momentach zwątpienia np. takich jak podjęcie decyzji związanej ze zmianą pracy czy działaniem z nowym wyzwaniem we własnej firmie. Muszę tutaj zaznaczyć, że każdy z nas jest inny i każdy będzie przechodził i doświadczał innych transformacji umysłu, bo w danym momencie jesteśmy na różnych poziomach świadomości.

 

Edwin Plenzler

Ok. Rozumiem, dość wyczerpujące. Najważniejsze, że pomocne, twórcze i rozwojowe. Nie ukrywam też, że chciałbym abyś przekonał Zbyszka do rozmowy na naszym przyszłym kanale na YouTube. Będzie okazja zadać pytania, które mnie się nasuwają. Pewnie również w dalszym ciągu również i Tobie pomimo tego, że uczestniczyłeś w jego warsztatach. Jednocześnie zdradzam małą tajemnicę - przygotowujemy się do realizacji mojego pomysłu, gdzie zostałeś zaproszony. Otóż powtarzam, kanał na YouTube, gdzie będziemy zapraszać do rozmowy osoby wartościowe takie, które początkowo naszym zdaniem mają wiele do przekazania w zakresie coachingu, samorozwoju, duchowości jak również biznesu, a przede wszystkim bycia dobrym człowiekiem. "Początkowo" zakładam, choć mogę się mylić, że z czasem osoby do rozmów zostaną nam polecone. Może ktoś z oglądających będzie znał "żywy, twórczy organizm" do rozmowy, o którym my nie słyszeliśmy. Moja lista rośnie i pierwsze potwierdzenia już mam.

W jakich jeszcze warsztatach, szkoleniach off i online uczestniczyłeś?

 

Jarosław Herberg

    PEWNIE :) Rozmawiałem już ze Zbyszkiem Mlakiem i jest bardzo chętny na udzielenie nam wywiadu o swoim życiu i drodze życiowej :) ja już po części znam jego historię gdyż opowiadał ją mi i innym uczestnikom na jego warsztatach których uczestniczyłem rok temu. Udało mi sie również zaprosić innych interesujących gości ale o tym dowiecie się już niedługo ;)

A wracając do twojego pytania czy uczestniczyłem w innych warsztatach to jak najbardziej , sporo ich było, jednym z nich było "szkolenie/warsztat" u Jacka Masłowskiego oraz u Mirka Czarko-Wasiutycz ( tego drugiego opiszę nieco później). Fundacja "Masculinum", której jednym z twórców jest Jacek i również znany Wojciech Eichelberger, prowadziła warsztat z zagadnień męskości który odbył się w Warszawie. Szkolenie trwało 2 dni po ok 8-9 godz i na tych warsztatach dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy o sobie samym. M. in. zmieniłem spostrzeganie siebie samego wśród ludzi. Nasz umysł ma tendencję do umniejszania sobie na wielu poziomach, u mnie ujawniało się to tym iż widziałem siebie jako małego chłopca, "walczącego" z innymi i systemem w którym żyjemy, dopiero jedno z ćwiczeń, które wykonałem na warsztatach uświadomiło mi, że jest inaczej, inni mężczyźni pokazali mi że, widzą mnie jako kogoś innego, kogoś kto potrafi zadbać o siebie i o rodzinę. Było to bardzo wartościowe dla mnie przeżycie. Kolejną rzeczą którą mieliśmy wykonać, było napisanie listu do swojego ojca, nie ważne czy on żyje czy nie, liczyło się to aby wylać na papier wszystkie te złe jak te dobre rzeczy, które doświadczyliśmy przez niego.

Wydawało się to proste zdanie lecz tak nie było - ja już znałem to ćwiczenie gdyż wykonywałem je już klika razu u innym terapeutów lecz tu w Warszawie zrozumiałem jedną rzecz, m.in. - nie ważne ile razy będziesz to robił, ważne jest to aby przepracować te traumy w swoim umyśle i je zaakceptować i wybaczyć, a jeżeli wracasz do tych traum wciąż i wywołują one w tobie jakieś uczucie to znaczy że dalej "leżą ona tobie na sercu". Tylko prawdziwe zrozumienie dlaczego tak się stało , zaakceptowanie ich i wybaczenie ( w tym przypadku ojcu) ma sensu - nie jest to prosta rzecz bo sam jeszcze myślami wracam do pewnych zdarzeń z mojego dzieciństwa, lecz po upływie lat, przeczytaniu wielu książek i przesłuchaniu wielu webinarów jestem dopiero teraz w stanie to wszystko zrozumieć , po co tak się stało, dlaczego mnie to spotkało. Ale teraz jest mi już łatwiej zrozumieć otaczający mnie świat i po co pewne rzeczy mają miejsce :)

Mam nadzieję, że dość wyczerpująco odpowiedziałem na twoje pytanie ;) powiedz mi jeszcze czy chciałbyś się czegoś więcej dowiedzieć na ten temat ? A może masz kolejnego asa w rękawie i wypytujesz mnie o te rzeczy w pewnym celu. Może sam szykujesz się na jakiegoś terapeutę ;) ?

 

Edwin Plenzler

               I tak i nie. Niestety tak się złożyło podczas mojej ostatniej wizyty w Polsce, że u umówionych osób na rozmowy do YouTube coś „wyskoczyło” i nie mieliśmy możliwości nagrać rozmowy. Pytasz o terapeutów. Właściwie z mojej strony (i ta rozmowa nie doszła do skutku, rozchorowało się dziecko – nic groźnego) to właściwie Monika zajmująca się w Ajurwedą. Chyba, że z czasem pojawią się interesujące osoby.

               Teraz na sierpniowych wakacjach znalazłem kilka inspiracji (kontaktów) do rozmów z ciekawymi ludźmi. Za wcześnie żeby podawać nazwy firm czy nazwiska. Na kilka takich rozmów trzeba będzie udać się fizycznie ponieważ jest co pokazywać i czym się pochwalić.

               Nie udało się zarejestrować rozmów, ale za to mam już wykonane przez grafika intro kanału. Przetestowałem platformę do nagrywania i odpaliłem kanał. Czas pokaże w jaką stronę to pójdzie i jak często będą emitowane odcinki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Edwin Plenzler. Możliwości Kanga Exchange oraz Inwestycja w przemysł konopny w Polsce

  WITAJ Poniższe słowa nie są poradą inwestycyjną. Pragnę tylko Tobie pokazać niewielki wycinek nowoczesnego Świata i zasygnalizować gdzie...