niedziela, 22 sierpnia 2021

Edwin Plenzler. Słów kilka o kryptowalutach i tokenach z innej strony.

 

Czasami znajomi podpytują mnie o kryptowaluty. Ci którzy mnie znają wiedzą, że mogę nie przestać gadać hahaha. Tak na serio, odsyłam do google. Nie doradzam w konkretnych inwestycjach, ewentualnie mogę zasygnalizować na co warto zwrócić uwagę, ponieważ nie mam uprawnień i nie czuje się na siłach co i kiedy kupić bądź sprzedać. W tej materii każdy decyduje sam. 

Po latach wiem, że dużą rolę odgrywa psychologia. Wyobraź sobie, że za określoną kwotę kupujesz kryptowalutę, a ona zaczyna tracić na wartości. Co robi większość osób? Oczywiście sprzedaje, aby odzyskać część kapitału. Czy to dobrze, czy źle? Nie wiem, ale mogę Tobie powiedzieć co robią ludzie z jakimś już doświadczeniem. Po pierwsze inwestują pieniądze, które mogą stracić. To ważne dla początkujących, a tak realnie przetrzymujesz okres spadków i czekasz na wzrosty. 

Mój najdłuższy okres, kiedy czekałem na zysk to 2 lata. Jednak to już indywidualna sprawa, kiedy kupujesz i kiedy sprzedajesz. Do tego służą analiza fundamentalne (nie ukrywam, że w tej chwili jest mi pomocna przy XRP), techniczne przez wprawnych traderów krytykowane jak Fibo, Ichimoku, przeróżne wskaźniki i indykatory. Jedni używają inni nie. W tych kilku słowach chce pokazać Tobie, jakie są możliwości rozwoju finansowego. Budowania inteligencji finansowej i zarabiania dają. Nie, nie. Nie milionów, przynajmniej nie od razu, najogólniej rzecz biorąc kryptowaluty i tokeny. 

Chce Ciebie zainteresować tematem na podstawie platform handlowych, które dają też możliwości uzyskania dochodu pasywnego. Jednocześnie odpowiedzieć w jednym miejscu na pytania, jakie czasami ludzie mi stawiają na tyle, na, ile potrafię.

Dziś o forex i platformie MT4 – parach walutowych, indeksach czy surowcach pisać nie będę. Prawdopodobnie w ogóle, ponieważ zawód tradera forex uważam za jeden z najtrudniejszych, a sam nadal stawiam się w pozycji ucznia na forex.

Mój pierwszy kontakt z kryptowalutami miał miejsce, kiedy wiele lat temu rozmawiałem ze znajomym temu o jakimś biznesie. Powiedział wtedy, że jest taki bitcoin i kosztuje 150 PLN. Pomyślałem wtedy „ale drogo”. Technologia blockchain wydawała się wtedy bardzo skomplikowana,  jakieś portfele, giełdy i wiele innych terminów, których wtedy nie rozumiałem . Z perspektywy lat z całą pewnością mogę powiedzieć, skomplikowane tylko pozornie. 

Po jakimś czasie musiałem za coś zapłacić i płatność była przyjmowana tylko w kryptowalutach między innymi w bitcoinie. Musiałem zarejestrować się do giełdy, przelać złotówki, kupić i przesłać. Emocji było przy tym sporo. Wszystko, co nowe wydaje się trudne. Niemniej, jednak zacząłem wtedy podpytywać znajomych, a zwłaszcza jednego (pozdrawiam) o kryptowaluty. Odpowiedział jednym słowem GOOGLE tam jest wszystko, co potrzebujesz. Miał rację, jeśli jakiś temat jest interesujący, to nakładem swojego czasu można dowiedzieć się wszystkiego, co potrzebne…

Od tego właśnie znajomego po jakimś czasie kupiłem koparkę kryptowalut, i to był bardzo dobry pomysł. Nowe rzeczy, kolejny krok, nowa wiedza. Pasjonujące, przynajmniej dla mnie. Kopiąc kryptowaluty poszerzałem swoją wiedzę z zakresy kryptografii. Dowiedziałem się jakie technologie są z tym związane, pojechałem na kilka spotkań związanych z krypto. Muszę przyznać, że na jednym z takich w Poznaniu wtedy rozumiałem niewiele. 😉 

W końcu doszedłem do wniosku chce mieć swoją. Tak!!! Będę miał swoje krypto. Pełna ekscytacja. Wymyśliłem pewien model i zacząłem szukać wiedzy i informacji. Po kilku tygodniach mój zapał został wygaszony, kiedy dowiedziałem się, ile to będzie kosztowało, kiedy nie umiem kodować (mój HTML i XHTML na niewiele się przyda) i jakiego zespołu będę potrzebował. Idąc dalej tą drogą doszedłem zagadnienia zwanego Token Personalny. 

Znalazłem w internecie platformę PersonalTokens.io. Polska platforma służąca do tokenizacji. W uproszczeniu za kwotę wtedy kilku dolarów płatną w ETH za pomocą ER20 kodu stworzonego dla ETH (Ethereum) mogę automatycznie wyemitować własny token personalny. Pomyślałem to już coś i jednocześnie na moją kieszeń. Tak powstało 21 milionów Edwin Plenzler Coin (EPCOIN). Prowizje moich coinów/tokenów pobrała platforma. Reszta moja. Hm, no i co dalej, pomyślałem?



Muszę tutaj zaznaczyć, że na paltformie stokenizowało się już 500 osób, wartość mojego portfela ze zdjęcia powyżej jest oczywiście teoretyczna. Nie jestem znany, handel moim coinem jest znikomy. Niemniej, jednak po dwóch latach nadal cieszę się, że go mam, ponieważ, dzięki temu zdobyłem kolejne doświadczenie i mam nadzieję, że w przyszłości będę swój token wykorzystywał, ponieważ jakiś plan wobec niego zaczyna mi się w głowie układać. Co warto zaznaczyć, że PersolanToken.io daje możliwość przekazania bezpłatnie innym uczestnikom własnych tokenów aby sprowokować handel, jak również możesz odebrać od uczestników ich tokeny i handlować nimi. Oczywiście ta funkcja jest dobrowolna .

 


Okazało się, że istnieje polska giełda tokenów personalnych KANGA, gdzie mogę przelać swoje tokeny i handlować nimi. Kanga to w tej chwili giełda do handlu najpopularniejszymi kryptowalutami, tokenami personalnymi. Po weryfikacji KNF Kontroli Nadzoru Finansowego. Ma podpisane umowy z wieloma stacjonarnymi kantorami w Polsce, gdzie można podejść i kupić lub sprzedać posiadane BTC, ETH. Oprócz tej opcji Kanga daje możliwość uzyskania dochodu pasywnego, jak i inwestycji. 

Dochód pasywny na Kandze to po prostu możliwość polecania giełdy z własnego linku referencyjnego, gdzie giełda wypłaca, dzieli się prowizją za zakupy, jakie pobiera za transakcje od osoby zarejestrowanej dzięki Tobie. Tak też robi polski BitBay i nie tylko. Moim zdaniem uczciwy zabieg. Jak również można zakupić u nich token KNG i potocznie mówiąc wrzucić go w PoS. Co to oznacza? Jak to zrobić?

 Token KNG służy giełdzie do rozliczeń transakcji. Ty jako posiadacz KNG, który umieścił token w funkcji PoS otrzymujesz prowizję proporcjonalnie do zdeponowanych środków z dziennego obrotu giełdy. Taką dzienną otrzymaną prowizję możesz codziennie dokładać do własnej puli PoS i te środki będą dla Ciebie pracowały. KNG w każdej chwili możesz wycofać, sprzedać i swoje złotówki albo wypłacić w bankomacie za pomocą Blik (testowałem – działa) lub przelać na konto.

Kanga umieszcza dużo materiałów na Youtube, prowadzi cykl pogadanek na Facebook „Kwadrans z Kangą”. Jest transparentna i osobiście lubię na niech handlować. Kolejną ciekawą funkcją w Kanga jest możliwość inwestowania w różne pomysły i też jest to bardzo proste. Znajdziesz to w zakładce ICO. Przy każdej ofercie jest opis, materiały na Youtube. Wywiady z pomysłodawcami. Sam zdecydowałem się na inwestycje w niektóre projekty. Co ciekawe Kanga daje możliwość inwestowania małych kwot. Jest to dobre dla poczatkujących, świetna okazja żeby to „poczuć”. Dla zainteresowanych polecam poszukać więcej informacji w sieci.

 

Aktualne ICO na Kanga Exchange

Mój link polecający do Kanga.Exchange, gdybyś kiedyś się zarejestrował i miał pytania. Chętnie odpowiem i pomogę.


Kanga Exchange


O giełdach zachodnich jak Bittrex, Kraken i innych pisać nie będę bo część z Was ma to już opanowane ponieważ handluje, a dla poczatkujących myślę, że jest za wcześnie. Dla tych drugich ciekawym rozwiązaniem jest polska giełda BitBay stworzona przez Sylwestra Suszka. Z pulpitem po polsku jeśli ktoś nie zna angielskiego, dużą oferta kryptowalut, sprawnymi wpłatami i wypłatami. Oto link: Bitbay

 Z ciekawych i pomocnych narzędzi można polecić jeszcze https://coinmarketcap.com/Strona, na której możesz zobaczyć kapitalizacje, statystyki wyczytać informacje o projektach, które Cię mogą interesować oraz https://pl.tradingview.com/ platforma bezpłatna dla podstawowych funkcji, gdzie możesz ustawić sobie profesjonalny wykres z indykatorami, których używasz, poczytać analizy. Jeszcze kilka lat temu mało znana, dziś to bardzo użyteczna strona do zdobywania informacji.

Pozdrawiam

BitBay - Największa Polska giełda cyfrowych walut

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Edwin Plenzler. Możliwości Kanga Exchange oraz Inwestycja w przemysł konopny w Polsce

  WITAJ Poniższe słowa nie są poradą inwestycyjną. Pragnę tylko Tobie pokazać niewielki wycinek nowoczesnego Świata i zasygnalizować gdzie...